עיסוי יוגה תאילנדי

תאי יוגה מסאז

עיסוי תאילנדי מסורתי
עיסוי יוגה תאילנדי

מי שבינינו נוהג ומבין במכוניות, בוודאי יודע שרכב צריך תחזוקה שוטפת, כדי שיפעל כראוי.

אם זה דלק, אוויר בגלגלים, מים לרדיאטור, שמנים למנוע, הגה ותיבת ההילוכים.
למרות כל אלה יש לבדוק מידי תקופה או קילומטרז', הרי כידוע,
רכב שנשאר עומד במקום זמן ממושך, נפגם.
גופנו הוא כמו רכב, אך הרבה יותר מתוחכם.
כדי להפעיל אותו אין צורך בהוראות, אך יש צורך בתחזוקה.
לאכול בריא, להניע את הגוף ולישון מספיק, שהרי ידוע, מנוחה חשובה מאוד לגוף.

מי כמונו מכיר את גופנו?

כל קמט, בלט, שריטה, קפל, סימן ונקודת חן. אנו משקיעים בניקיון,
הלבשה וטיפוח החיצוניות. יש בינינו הדואגים לפעילות ספורטיבית ושומרים על תזונה בריאה ועושים הכל כדי להרגיש ולהיראות טוב.

מצאנו עבודה טובה ומפרנסת הדורשת מאיתנו,

ברוב המקרים, לשבת שעות ארוכות ביום, מול מסך מחשב.
ישיבה ממושכת מזיקה, יוצרת עומס על חוליות הגב, גורמת לכאבים בגב תחתון.
הרכינה לעבר מסך המחשב יוצרת עומס על חוליות הצוואר, הגורמת לכאבים באזור הצוואר והשכמות.
עם הזמן הכתפיים מתכנסות והישיבה הופכת להיות כפופה יותר.
בנוסף לכך, כאבים בעצמות אגן הירכיים. רגליים כפופות בישיבה, משבשות את מחזור הדם התקין.
ישנה נטייה לאכול יותר או לנשנש בזמן ישיבה.
דבר המעלה את משקל גופנו מכביד על כלי הדם ומערכות פנימיות.

ברכב שלנו נדלקת נורה המעידה על תקלה,
חוסר או עודף במערכת התפעול אנו ממהרים לטפל במוסך.

בגופנו, אי הנוחות או הכאב, סימנים השולחים איתות למוחנו, נתקלים לעיתים בהתעלמות מצידנו.
אנו משנים מעט את מצב הישיבה, אולי רוכנים מעט אך נוטים להישאר ישובים, דרוכים. כי העבודה מחייבת.

רצוי, מידי שעה, לשנות את מצב הישיבה,

לקום, לחלץ עצמות ולהתאוורר, להסתובב מעט בחדר, בחדרים אחרים, בקומה או אם אפשר, לצאת לסיבוב רגלי מחוץ למשרד. התנועה עוזרת לפעילות מחזור הדם, מעבירה חמצן לתאים,
משחררת מינרלים כמו סידן וזרחן החשובים לתפקוד איברים, מאזנת לחץ דם, טובה לפעילות הלב,
מונעת שקיעת חומרים ורעלים בגופנו. כמו כן, מפעילה שרירים, מחזקת עצמות ומשחררת לחץ מהחוליות.

כל פעילות ברוכה. הליכה, ריצה, ריקוד, שחיה וכו'.

בהליכה לדוגמה, כדאי לצעוד בשעות נוחות, בבגד נוח ונעלי ספורט.
רצוי להתחיל בהליכה איטית וכעבור מספר דקות להגביר את קצב ההליכה ואף ולשלב תנועתיות גם בידיים. המהירות עוזרת בשמירה על מחזור הדם וקצב פעימות הלב.
נבחר מסלול נוח וקבוע, כך נתייחס לפרק הזמן שצעדנו ונשאף להגיע להליכה של שעה ביום.
עם ההתמדה נרגיש הקלה בכאבי גב תחתון ורגליים, ערנות וחיוניות, קלות בתנועה וירידה במשקל.

יחד עם הפעילות מומלץ וחשוב לפנות מעט זמן לעצמנו

ולתחזק את הגוף בעיסוי כללי, בשמן לאיזון גוף ונפש, עיסוי מרגיע, מניע ומשחרר את השרירים,
מונע הידבקות רקמות, מפרק שומנים, דוחף רעלים ופסולת עוזר בזרימת דם.

אפשרות נוספת היא טיפול יוגה תאילנדי, טיפול המתבצע בבגדים נוחים וארוכים על גבי מזרון,
זוהי בעצם יוגה פסיבית, המפעילה את גוף המטופל, ללא גרימת כאב או הרגשת אי נוחות,
שומרת ומחזקת את הגוף מבחינת גמישות ואורך שרירים, מקלה, מגדילה את טווח התנועה,
מרגיעה את הנפש ומעניקה אנרגיה חיובית.
ככל שנרבה במתיחה והארכת השרירים, כך יהיו אלה גמישים ורגועים והתנועה תהיה קלילה יותר.

במהלך טיפול יוגה תאילנדי

מתבצעות נשימות מאוזנות ומרגיעות, משולבות בטכניקות רבות הכוללות לחיצות, מתיחות,
הנעת מפרקים ומניפולציות.
הלחיצות מחממות, מרגיעות ומרפות את השרירים, ממריצות ומחדשות את זרימת הדם, עוזרות בפינוי פסולת ורעלים מהמערכת הלימפטית, מסייעות לתיפקוד טוב ותקין של מערכת העיכול, מרגיעות את מערכת העצבים ומחדירות אנרגיה חיובית לגוף.
המתיחות, הנעת המפרקים ומניפולציות, מאריכות ומגמישות את השרירים ועוזרות בתנועה קלה של הגוף.
בהזמנת טיפול יוגה תאילנדי, יחד עם אווירה קסומה ואנרגיה חיובית מתחברים לטבע, לירוק, לאדמה, לריחות הצמחים והפריחה, לקולות זרימת המים, ציוץ הציפורים והמוסיקה ולמגע החם והמרפא.

ממליצה באהבה 😊
אתי סרוסי